سئو

سئو

سئو

سئو

پمپ های روتاری چیستند؟

پمپ های روتاری چیستند؟


پمپ وکیوم روتاری در ساده ترین تعریف ، نوعی فناوری پمپ است که با فشرده سازی هوا در داخل محفظه پمپ ، مکش را برای حذف مولکول های هوا از یک ناحیه ایجاد می کند.

پمپ وکیوم روتاری بر اساس پمپاژ جابجایی مثبت عمل می کند. طراحی آن شامل یک روتور است که بصورت غیر عادی در داخل محفظه استوانه ای یا استاتور نصب شده است. تیغه هایی که در داخل روتور نصب شده اند ، به دلیل نیروی گریز از مرکز سطح داخلی محفظه ، داخل و خارج می شوند. شرح مفصل تری از اصل عملکرد پمپ روتاری روغن کاری شده و پمپ چرخشی خشک کارکرده را می توانید در ادامه ی این مقاله مشاهده کنید.

مزایای روغن در پمپ وکیوم روتاری:

  - روغن یک مهر و موم موثر را در سیستم ایجاد می کند که باعث ایجاد خلاء نهایی می شود. در واقع روغن کاری پمپ وکیوم روتاری از سایش جلوگیری می کند. به طوریکه تیغه های آلومینیومی ، روتور ، یاتاقان های روکش  و محفظه ای که با روغن چرب شده اند عملاً بدون سایش می شوند.

  -  کاهش دمای کارکرد : گرمای ایجاد شده از پمپ وکیوم روتاری تا حد قابل توجه ای کاهش می یابد زیرا روغن اصطکاک را با محفظه فشرده سازی کاهش می دهد.

  - حفاظت در برابر خوردگی : روغن از همه اجزا در برابر خوردگی و واکنش با گاز محافظت می کند.

  -  تمیز نگه داشتن پمپ از ناخالصی ها : روغن محفظه کمپرسور را از ناخالصی ها پاک می کند و از افزایش عمر و عملکرد پمپ جلوگیری می کند.

پمپ وکیوم روتاری شامل چه قسمت هایی است؟

هر پمپ وکیوم روتاری بر اساس اجزای استاندارد یکسان است. بسته به طرح ، اندازه یا مدل ، در اجزای سازنده تغییراتی وجود خواهد داشت.

سیستم پمپاژ روتاری شامل یک محفظه ، یک روتور خارج از مرکز نصب شده و پره هایی است که به صورت شعاعی در زیر فنر حرکت می کنند. شیر ورودی در آن به صورت a طراحی شده است و شیر ایمنی خلاء که همیشه در حین کار باز است. داخل محفظه روتور و پره ها اتاق کار را به دو فضای مجزا تقسیم می کنند.

اجزای پمپ وکیوم روتاری:

    تیغه (همچنین به عنوان "پره ها" نیز شناخته می شود)

    روتور

    مسکن استوانه ای

    فلنج مکش

    شیر برگشتی

    موتور

    محفظه جداکننده روغن

    مخزن روغن

    روغن

    فیلترها

    شیر شناور

پمپ وکیوم روتاری برای برنامه های نیازمند رطوبت

اصول عملکرد پمپ وکیوم روتاری برای کاربردهای مرطوب؛ مطابق با فرآیند همان پمپ خلاء روتاری روغن کاری شده است. با این تفاوت که  جداکننده پمپ های کاربردی مرطوب دارای گاف است تا به خروج آب از بین روغن کمک کند و پس از توقف پمپ می توان آب را از شیر تخلیه پایین تخلیه کرد.

اصول عملکرد پمپ وکیوم روتاری بدون روغن بسیار شبیه به پمپ وکیوم روتاری روغن کاری شده است. با این تفاوت که پمپ خلاء با روغن چرب نمی شود ، بنابراین مخزن روغن یا محو کننده مه وجود ندارد و پره های گرافیتی در محیط بدون روغن کار می کنند.عمر معمولی پره ها 10000 ساعت است و حداکثر خلاء به 26.4 اینچ جیوه محدود می شود.






پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی

پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی


پمپ وکیوم آزمایشگاهی یک قطعه همه کاره از تجهیزات آزمایشگاهی برای مکش از طریق فشار منفی می باشد. پمپ های وکیوم آزمایشگاهی به طور معمول در علوم بیولوژیکی برای فیلتراسیون ، تقطیر و غلظت حلالهای فرار ، استخراج فاز جامد ، خشک شدن با یخ و موارد دیگر استفاده می شوند. اگرچه انواع پمپ های خلاء یا وکیوم عملکرد مشترکی دارند ، اما در انتخاب یک پمپ وکیوم جدید باید نکات زیادی را در نظر گرفت. مقاله زیر برخی از ویژگی های مهم را که هنگام مقایسه پمپ های وکیوم مختلف آزمایشگاهی باید به آنها توجه کنید ، توضیح می دهد.

پمپ وکیوم آزمایشگاهی بدون روغن

همانطور که از نامش پیداست ، پمپ های بدون روغن از روان کننده خشک به جای روغن برای جلوگیری از اصطکاک بین اجزای داخلی استفاده می کنند. اینها شامل پمپ های پیستونی ، دیافراگمی و اسکرول است. مدلهای مقاوم در برابر شیمیایی با PTFE پوشانده شده اند و برای استفاده در اکثر گازهای خورنده ایمن هستند. کاربردهای پمپ های بدون روغن شامل استخراج و فیلتراسیون غشایی در مقیاس کوچک است. این پمپ ها اغلب قابل حمل و نگهداری کمی هستند ، اما با حداکثر قدرت ضعیف تر خلاء همراه می شوند.

پمپ وکیم آزمایشگاهی روتاری پره


پمپ های وکیوم پره ای روغنی مهر و موم شده و برای کاربردهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به فشار خلا قوی تر و زیر 10-3 مگابایت دارد. سیستم های ترمز هیدرولیک ، خشک کن های یخ و طیف سنج جرمی معمولاً از پمپ های خلاء  یا وکیوم پره دوار استفاده می کنند. برخی از اشکالات پمپ های مهر و موم شده شامل دفع زباله های سمی، روغن کاری و مشکل در یافتن قطعات یدکی جایگزین است .

مکنده های آب

مکنده ها با فشار منفی آب مکش ایجاد می کنند. هنگامی که آب لوله از نازل با سرعت زیاد عبور می کند ، مکنده به یک شیر متصل می شود و مکش از طریق یک شلنگ ایجاد می شود. مایع در حال تنفس با آب فاضلاب در سینک یا سطل جداگانه جمع آوری می شود. در حالی که آسپیراتورها به طور کلی ارزان و آسان برای استفاده هستند ، اما برای به حرکت در آمدن نیاز به جریان مداوم آب دارند و نباید از آن ها با مواد خطرناک استفاده کرد. آن ها به اندازه یک پمپ وکیوم مرطوب یا خشک قوی نیستند و عملکردشان بسته به جریان و دمای آب متفاوت است. پمپ وکیوم آسپیراتور پلی پروپیلن یک جایگزین ارزان قیمت و آسان برای استفاده از پمپ الکتریکی است.

کدام مدل پمپ وکیوم متناسب با آزمایشگاهتان را باید خریداری کنید؟

پس از تصمیم گیری برای نوع پمپ وکیوم آزمایشگاهی مورد نیاز ، معمولاً چندین مدل برای انتخاب وجود دارد. رابطه بین حداکثر خلاء و حداکثر دبی جریان برای تعیین عملکرد پمپ مهم ترین فاکتور برای انتخاب یک پمپ وکیوم است. با افزایش خلاء ، سرعت جریان به حداکثر مقدار می رسد. متعادل ساختن این دو عامل متناسب با نیاز آزمایشگاه شما می تواند از دست دادن نمونه در اثر برخورد یا بیش از حد تبخیر را به حداقل برساند و سرعت تبخیر را به حداکثر برساند.

سایر مشخصات برای کمک به شما در انتخاب بهترین پمپ برای آزمایشگاه شما عبارتند از:

*دور موتور (دور در دقیقه) : تعداد دور موتور در دقیقه.

 *اسب بخار (hp) : میزان انرژی مکانیکی مورد استفاده پمپ. قدرت اسب با حداکثر خلاء ارتباط دارد. پمپ های چرخشی یک خلا قوی ایجاد می کنند و از p اسب بخار تا p اسب بخار استفاده می کنند.

* سطح صدا (دسی بل) : میزان نویز پمپ هنگام کارکردن. پمپ های بدون روغن عموماً بی صدا هستند و از 50 دسی بل تا 68 دسی بل برای پمپ های روغن بسته می شوند. آسپیراتورهای آبی بی صدا ترین هستند زیرا موتور ندارند.

 * لوله شلنگ (میلی متر) :قطر داخلی اتصالات شیلنگ شیلنگ و در مارک ها و مدل های مختلف 8-10 میلی متر سازگار است.

  *وزن خالص (کیلوگرم) :وزن واحد پمپ وکیوم آزمایشگاهی ، به طور کلی بین 4 تا 14 کیلوگرم است.




سیستم ایجاد خلاء

سیستم ایجاد خلاء


سیستم خلاء یا ساکشن مرکزی از اجزای جداگانه ای تشکیل شده است که هر جزء نقش مهمی در صنعت های مختلف ایفا می کند.

و اماتفاوت بین سیستم ساکشن عادی و سیستم ساکشن مرکزی چیست؟

دندانپزشکان با دقت متوجه می شوند که هنگام خرید ابزارهای دندانپزشکی ، فروشندگان از آنها می پرسند که آیا نیاز به اتصال سیستم ساکشن مرکزی دارند یا خیر. این بدان دلیل است که لوله کشی داخل واحد دندانپزشکی باید به گونه ای طراحی شود که با اتصال سیستم ساکشن مرکزی مطابقت داشته باشد تا بهترین اثر مکش ایجاد شود. بنابراین ، تفاوت بین سیستم خلاء عادی و سیستم خلاء مرکزی چیست؟

سیستم ساکشن معمولی

سیستم ساکشن معمولی قدرت مکش از واحد دندانپزشکی است ، بدون دستگاه های کمکی اضافی. قدرت مکش واحد دندانپزشکی به فشار هوا و آب بستگی دارد. کنترل فشار هوا منجبر به مکش قوی و کنترل فشار آب منجر به مکش ضعیف می شود.

مزایای استفاده از این دستگاه عدم نیاز به اتصال دستگاه مکش مرکزی است و می توانید در مکان و پول خود نیز صرفه جویی کنید. معایب این طرح عبارتند از:

1. قدرت مکش ناپایدار و بسیار ضعیف.

2. مسدود شدن.

3. منابع قابل مصرف (آب و هوای فشرده).

4. عدم رعایت الزامات ساکشن جراحی.

5. تولید آلودگی ثانویه.

سیستم ساکشن مرکزی

سیستم ساکشن مرکزی قدرت مکش خود را از یک دستگاه مکش اضافی میگیرد. این سیستم می تواند تمام کاستی های یک سیستم ساکشن معمولی را جبران کند. در حال حاضر بیشتر دندانپزشکی ها سیستم ساکشن مرکزی را انتخاب می کنند. سیستم ساکشن مرکزی به پزشک و کارکنان این امکان را می دهد تا دهان را برای کار تمیز نگه دارند. داشتن یک سیستم ساکشن مرکزی که اصولی طراحی شده و عملکرد خوبی دارد ؛باعث راحتی هر چه بیشتر بیمار می شود. زیرا بزاق و سایر مایعات به راحتی در حین عمل از دهان آنها خارج می شود.

دو نوع سیستم ساکشن مرکزی برای دندانپزشکی ها وجود دارد: وکیوم یا ساکشن مرطوب و وکیوم خشک.

مزایای سیستم خلاء یا ساکشن مرطوب

هزینه سرمایه گذاری اولیه  برای سیستم ساکشن مرطوب به میزان قابل توجهی کمتر از سیستم ساکشن خشک است.

صرفه جویی در هزینه برای تجهیزات هنگام نصب موتور اضافی دوم در مقابل سیستم خشک.

به مساحت کمتر در اتاق مکانیکی نیاز دارد.

معمولاً بی صدا تر از یک سیستم خشک است که انعطاف پذیری بیشتری را برای قرار دادن یک سیستم در دفتر فراهم می کند.

معایب سیستم ساکشن مرطوب

افزایش قبض آب مصرفی به دلیل استفاده از آب برای مکش

مکش ناسازگار با چندین کاربر

هزینه های نگهداری بیشتر به دلیل سیستم های گردش مجدد که می تواند موتورهای خلاء را تحت فشار قرار دهد.

اگر فقط یک موتور وجود داشته باشد و از کار بیفتد ، سیستم تا زمانی که موتور ثابت نباشد کار نمی کند.

مزایای سیستم ساکشن خشک

کاهش یا حذف آب مورد استفاده برای مکش ، که هزینه جاری واحد را بطور چشمگیری کاهش می دهد.

موتور سرعت متغیر اجازه می دهد جریان خلاء ثابت تری برای چندین کاربر ایجاد شود.

کاهش مصرف برق

نگهداری آسان

در صورت خرابی موتور ، سیستم را می توان به خلاء مغازه متصل کرد تا مکش اضطراری انجام شود .

معایب سیستم ساکشن خشک

هزینه اولیه تجهیزات به طور قابل توجهی بیشتر از سیستم خلاء مرطوب است.

صدای واحد ساکشن خشک می تواند بلند باشد ، بنابراین محل نصب آن باید از اتاقهای درمان دورتر باشد.

نیاز به مساحت بزرگتر در اتاق مکانیکی به دلیل اندازه تجهیزات و نیاز به تهویه و سرمایش آن.

هزینه نصب موتور دوم برای افزونگی به میزان قابل توجهی بیشتر از گزینه های سیستم ساکشن مرطوب است.

نحوه ایجاد وکیوم در صنعت

نحوه ایجاد وکیوم در صنعت


پمپ خلا یک ابزار کاربردی در طیف گسترده ای از فرایندهای تولید صنعتی از جمله بسته بندی ، بطری کردن ، خشک کردن و  گاز زدایی است. از پمپ خلاء صنعتی برای ایجاد ، بهبود و حفظ خلاء در این نوع از فرایندها استفاده می شود. انواع مختلفی از فناوری های خلا صنعتی وجود دارد که در این متن به بررسی این فناوری ها می پردازیم. برای درک اینکه کدام نوع پمپ خلا یا وکیوم برای شما و برنامه شما مناسب تر است ، درک ویژگی ها ، مزایا و اصل عملکرد هر نوع فناوری آن ها بسیار مهم است. در ادامه رایج ترین انواع پمپ خلاء صنعتی ، نحوه عملکرد آنها و مناسب ترین نوع کاربرد آن ها را با هم بررسی می کنیم.

پمپ خلا از نوع انتقال گاز

پمپ های خلا مدل انتقال گاز، مولکول های گاز را با تبادل حرکت (عمل جنبشی) یا جابجایی مثبت منتقل می کنند. همان تعداد مولکول گاز از پمپ تخلیه می شود که وارد پمپ می شود و فشار گاز هنگام خارج شدن کمی بالاتر از فشار اتمسفر است. در این فرآیند نسبت تراکم عبارت است از نسبت فشار خروجی (خروجی) به کمترین فشار بدست آمده (ورودی).

پمپ خلا از نوع  انتقال سینتیک

پمپ های انتقال جنبشی از پره های با سرعت بالا یا بخار وارد شده برای هدایت گاز به سمت خروجی استفاده می کنند و بر اساس اصل انتقال حرکت، عمل می کنند. این نوع پمپ ها می توانند در فشارهای پایین نسبت فشاری بالایی را بدست آورند اما معمولاً حجم مشخص شده ای ندارند.

پمپ خلا از نوع انتقال و جابجایی مثبت

پمپ های خلائی که با به دام انداختن مکانیکی حجم گاز و انتقال آن از طریق پمپ کار می کنند ، به عنوان پمپ های جابجایی مثبت شناخته می شوند. حجم جدا شده که اغلب در چند مرحله روی یک محور محرک طراحی می شود ، با فشار بیشتر به حجم کم تراکم تر فشرده می شود و در نهایت گاز فشرده به اتمسفر یا پمپ بعدی منتقل می شود. برای ایجاد خلاء و دبی بالاتر ، دو پمپ انتقال اغلب به صورت سری استفاده می شوند.

پمپ های جابجایی مثبت برای ایجاد خلاء کم استفاده می شوند. این نوع پمپ خلاء ، حفره را گسترش می دهد و به گازها اجازه می دهد از محیط یا محفظه آب بندی شده خارج شوند. پس از آن ، حفره مهر و موم شده و باعث تخلیه آن به جو می شود. اصل پشت پمپ خلاء جابجایی مثبت ایجاد خلاء با افزایش حجم یک ظرف است. به عنوان مثال در یک پمپ آب دستی ، مکانیزم یک حفره مهر و موم شده کوچک را گسترش می دهد تا یک خلاء عمیق ایجاد کند. به دلیل فشار ، مقداری مایع از محفظه به داخل حفره کوچک پمپ رانده می شود. پس از آن ، حفره پمپ از محفظه آب بندی می شود ، به جو باز می شود و سپس به اندازه یک دقیقه فشار داده می شود

نمونه هایی از پمپ های خلاء جابجایی مثبت عبارتند از: پمپ های خلاء حلقه مایع و دمنده ریشه که در صنایع مختلف برای ایجاد خلا در فضای محدود بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ خلا کپچر یا ضبط کننده


پمپ هایی که مولکول های گاز را روی سطوح داخل سیستم خلاء می گیرند ، به طور شگفت انگیزی به عنوان پمپ های ضبط کننده یا گیرانداز شناخته می شوند. این پمپ ها با جریان کمتری نسبت به پمپ های خلاء مانند پمپ های انتقال کار می کنند ، اما می توانند خلاء بسیار بالایی ایجاد کنند. پمپ های کپچر با استفاده از تراکم برودتی ، واکنش یونی یا واکنش شیمیایی عمل می کنند و هیچ قسمت متحرک ندارند ، بنابراین خلاء بدون روغن ایجاد می کند.

از پمپ های خلا کپچر به همراه پمپ های خلاء جابجایی مثبت و پمپ های خلاء انتقال حرکت برای ایجاد خلاء فوق العاده بالا استفاده می شود.







نحوه نگهداری پمپ های خلا

نحوه نگهداری پمپ های خلا



ما طیف وسیعی از خدمات انواع پمپ وکیوم و گزینه های تعمیر پمپ وکیوم را ارائه می دهیم تا به مشتریان کمک کنیم عمر دستگاه و دقت عملکرد آن را افزایش دهند و در عین حال زمان خرابی پمپ وکیوم را به حداقل برسانند. در حقیقت برنامه های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و پیش بینی کننده و همچنین خدمات تعمیرات اساسی پمپ وکیوم، به اطمینان از حداکثر زمان کارایی و بهبود فرآیند آن کمک می کند.

اصلی ترین گزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه پمپ وکیوم عبارتند از:

1- تهیه و تعمیر لوازم یدکی اصلی ، روغن ، روغن گیربکس و کیت سرویس اختصاصی

2- استفاده از قرارداد های گارانتی و خدمات محصول خریداری شده ی شما

  تجهیزات مهندسی شده ی دقیق ، مانند اجزای اصلی دستگاه پمپ های وکیوم و فشار کم ، مستلزم این هستند که هر قسمت به طور منظم و هماهنگ با یکدیگر کار کنند. هر جزء ساعت ها آزمایش شده است تا رابطه ی عملکرد بهینه خود را اجرا کند. بنابراین ، استفاده از قطعات یدکی اصلی برای اطمینان از عملکرد و طول عمر دستگاه شما ضروری است. هیچ چیز نمی تواند با قطعات یدکی اصلی دستگاه پمپ وکیوم یا خلاء شما با کیفیت کارخانه مطابقت داشته باشد.

 بنابراین همیشه از قطعات یدکی اصل برای حفظ بهره وری بالا پمپ وکیوم و تعمیر استفاده کنید. استفاده انحصاری از قطعات یدکی اصلی عملکردی کارآمد را تضمین می کند و تا آنجا که ممکن است خطر خرابی احتمالی دوباره ی تجهیزات را کاهش می دهد.

خطر اصلی نبودن تجهیزات مورد استفاده در تعمیر پمپ وکیوم


استفاده از قطعات یدکی غیر اصلی هنگام تعمیر پمپ وکیوم یا پمپ خلاء یا وجود تجهیزات کم فشار می تواند تاثیرات زیر را داشته باشد:

1-  افزایش مصرف انرژی به دلیل به خطر انداختن کارایی تجهیزات.

2-کاهش دقت تجهیزات باعث تنوع بیشتر و آشفتگی در فرآیند می شود.

3-سرویس های بیشتر و فواصل تعمیر پمپ وکیوم  به دلیل قطعات  با کیفیت پایین نیاز به تعویض بیشتری دارد.

4-افزایش خطر خرابی برنامه ریزی نشده و زمان تولید از دست رفته به دلیل خرابی در قطعات یدکی غیر اصلی شایع تر است.

5-در صورت استفاده از قطعات غیر اصل در تعمیر پمپ خلاء ، ضمانت نامه های کارخانه وجود ندارد

روش های منظم تعمیر و نگهداری پمپ وکیوم به شما کمک می کند:

1- بهره وری و عملکرد پمپ وکیوم را به حداکثر برسانید.

2- فشار بر روی تجهیزات اصلی دستگاه پمپ را کاهش دهید.

 3-  افزایش طول عمر عملیاتی دستگاه پمپ وکیوم.

  4- زمان خرابی را به حداقل برسانید.

  5-  هزینه ناشی از تعمیرات را کنترل و کاهش دهید.


مجموعه ی ما روی ابزارها و تجهیزات پمپ وکیوم اصلی و موجودی سرمایه گذاری می کند که این نوع از سرمایه گذاری مهندسان ما را قادر می سازد هر بار خدمات پمپ وکیوم را با کیفیت و در کم ترین زمان ممکن ارائه دهند. متخصصان مجرب آموزش دیده ما نه تنها عیوب انواع پمپ های وکیوم را شناسایی می کنند بلکه آنها همچنین تجربه کاربردهای گسترده ای دارند و بهترین راه حل های عملی را که در سراسر جهان ثابت شده است به شما ارائه می دهند.