سئو

سئو

سئو

سئو

خدمات حسابداری چیست؟


خدمات حسابداری چیست؟



خدمات حسابداری به مجموعه ای از خدمات تخصصی در زمینه مدیریت امور مالی یک کسب و کار گفته می شود که معمولا توسط یک شخص یا یک شرکت حسابداری خبره ارائه می شود.

خدمات حسابداری همه خدماتی هستند که برای مدیریت امور مالی یک واحد اقتصادی به آن نیاز خواهید داشت.

انواع خدمات حسابداری از نگاه نوع ارائه خدمت

انواع خدمات مالی شرکت های حسابداری از بعد موضوع

انواع شکل ارائه این خدمات توسط شرکت های حسابداری

خدمات شرکت های حسابداری در مجموع به 4 شکل مختلف به کسب و کارهای مختلف ارائه می شود:

خدمات مشاوره حسابداری

این نوع از ارائه خدمات حسابداری معمولا مورد انتخاب کسب و کارهایی است که خود دارای تیم حسابداری یا یک حسابدار هستند و تنها برای مدیریت بهتر امور مالی نیاز به مشاوره یا نظارت از سوی شرکت های حسابداری را دارند. در این نوع ارائه خدمت حسابداری، شرکت حسابداری با نظارت و یا ارائه مشاوره مالی، به بهبود فرآیند و انجام امور مالی یک کسب و کار کمک می کند.

خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری

نوع دیگری از ارائه خدمات حسابداری، خدمات پشتیبانی، عملیاتی و فنی در حسابداری است. خدمات عملیاتی به طور معمول شامل راه اندازی سیستم های مالی در شرکت ها و اتوماتیک سازی امور حسابداری در واحدهای اقتصادی است. این نوع از خدمات که از فنی ترین خدمات حسابداری به شمار می رود معمولا با پشتیبانی همراه است. جزئیات مربوط به نیازهای حسابداری هر مجموعه نیز بستگی به عوامل زیادی دارد که شرکت ارائه دهنده خدمات آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

خدمات اجرایی در زمینه حسابداری

در این نوع از خدمات حسابداری معمولا تمام امور اجرایی یک مجموعه در زمینه حسابداری به شرکت های حسابداری سپرده می شود. البته این امکان نیز وجود دارد که برخی از امور اجرایی به برون سپاری شود و بخشی از آن توسط تیم حسابداری خود کسب و کار انجام شود. در بیشتر موارد شرکت هایی که از خدمات اجرایی استفاده می کنند از خدمات عملیاتی و خدمات مشاوره نیز بهره می برند.

خدمات 360 درجه حسابداری

شرکت های حسابداری به روش های مختلفی به مشتریان خود خدمات ارائه می کنند. برخی از آنان به صورت تخصصی در یک زمینه مانند مشاوره حسابداری فعالیت می کنند و برخی دیگر نیز ممکن است ترکیبی از روش های مختلفِ ارائه خدمات حسابداری در اصفهان را به مشتریان خود ارائه دهند. بسیاری از شرکت های حسابداری فعال نیز خدمات 360 درجه حسابداری ارائه می دهند.

انواع خدمات حسابداری از بُعد موضوع

خدمات مالیاتی:

معمولا خدمات مالیاتی از پیشرفته ترین خدمات حسابداری محسوب می شوند و توسط حسابدارانی با دانش بالا ارائه می شود.

خدمات مالی و حسابداری:

این نوع از خدمات با اینکه پیچیدگی چندانی ندارند، اما نیاز به توجه، مراقبت و نظارت دائمی دارند.

خدمات حسابداری اداری و کارکنان:

خدمات حسابداری که مربوط به امور مالی کارکنان و مسائل اداری است.

تفاوت خدمات حسابداری با خدمات حسابرسی

حسابداری به تهیه، تنظیم و ثبت اسناد در دفاتر به صورت دستی یا با استفاده از نرم‌افزار می پردازد. اما حسابرسی با ثبت حسابها کاری نداشته و صحت ثبت ها و اطلاعات خروجی از حسابداری را بررسی می کند.

حسابداری صحت اطلاعات مالی را بررسی نمی کند. اما حسابرسی منشا اطلاعات مالی را به دقت بررسی می کند.

حسابداری امری مداوم است یعنی اغلب به طور روزانه به ثبت عملیات می پردازد. اما حسابرسی به طور دوره ای مثلا ماهی یکبار یا در پایان سال مالی به بررسی حسابها می پردازد.

حسابرسی تخلفات و اشتباهات مالی را پیدا و گزارش می کند اما رفع آنها بر عهده بخش حسابداری می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد